pondelok 30. decembra 2013

O rekapitulácii.

Na konci roka sa zvykne robiť rekapitulácia, a tak vám prinášam tú moju - prečítané knihy. Nie je ich veľa, keďže som 5 mesiacov v roku nečítala kvôli škole nič, no neide predsa o kvantitu, ale o zážitok.

Lolita: V. Nabokov
- mám rada keď začnem čítať knihu bez toho, aby som vedela o čom je; popravde sa mi kniha čítala ťažko, autor opisoval všetko až príliš zahmlene, ale chystám sa to určite prečítať ešte raz

Dáma s kaméliami: A. Dumas
- kniha zaujímavá z hľadiska rozprávača/ov, preto som o nej aj neskôr písala seminárku; príbeh ma až tak nedostal, klasika nešťastná láska, asi mám radšej hrubšie knihy, kde sa viem viac vžiť s postavami, aj keď tu išlo skôr o ten príbeh

Čas žitia a čas umierania: E. M. Remarque
- jedna z dvoch najťažších kníh tohto roka, preberá vážnu problematiku vojny a zmyslu života, no musím povedať, že asi aj moja najobľúbenejšia kniha vôbec (písala som o nej tu)

Kútik snov: E. M. Remarque
- krásna kniha oslavujúca život, dialógy nabité neskutočnými myšlienkami, ak vám chýba chuť žiť, rozhodne odporúčam a myslím, že sa bude výborne hodiť aj do tohto obdobia nových začiatkov (ukážky na navnadenie si môžete prečítať tu)

22 fantastických príbehov: G. de Maupassant
- tak o tejto knihe sa ešte určite chystám napísať, kto ju nečítal, vrelo odporúčam, poviedky nie sú nič pre mňa (ale pokúšam sa im prísť na chuť!), no toto ma fakt dostalo; slovo fantastický v názve neznačí kvalitu, ale fantáziu, nadprirodzeno

Idiot: Dostojevskij
-  toto sa priznávam ostalo nedočítané (a to som pri tom strávila mesiac života!), touto knihou som raz a navždy skončila s Rusmi (viac sa dočítate tu)

9 poviedok: J. D. Salinger
- už jeho románom Kto chytá v žite som nebola vôbec nadšená (úprimne nechápem ako môže niekto povedať, že je to jeho obľúbená kniha, z okolia mám skúsenosť, že to tvrdia ľudia, čo v živote prečítali tri knihy), mohla som tušiť, že páčiť sa mi nebude ani toto, no na základe toľkej chvály som tomu dala šancu a opäť raz som sa presvedčila, že riadiť sa sebou je najlepšie; nepáčila sa mi ani jedna poviedka, ani jednu som nepochopila (až na tú prvú, ktorú som už ale čítala v škole) a v polovici knihy som už zúfalo hľadala aspoň jeden záchytný bod, no až dokonca sa mi to nepodarilo

Poštový úrad: Ch. Bukowski
- moja prvá Bukowského kniha a určite nezostane jediná; musím povedať, že najviac sa mi páčili posledné dve vety ("Potom som si povedal, že napíšem knihu. A tak som ju napísal.")

Zvieracia farma: G. Orwell
- veľmi vtipná kniha o ťažkej problematike, Orwell to jednoducho s perom vie a touto knižočkou to len potvrdil 

1984: G. Orwell
- popravde, neviem čo povedať, poviem azda len toľko, že si poriadne rozmyslite, či si to prečítate, pretože táto kniha vám zmení život, takpovediac otvorí oči a niekedy je lepšie nevedieť

Veľký Gatsby: F. S. Fitzgerald
- prečítať som si to chcela ešte pred tým ako som sa dopočula o filme; veľmi pekné opisy v príbehu z džezovej doby; film som videla hneď v zápätí a musím povedať, že je to jeden z mála príbehov kedy film presahuje knihu, na to aká bola kniha nenápadne dobrá, bol film nápadne ešte lepší

Akadémia temna: G. Poole
- takéto veci nečítam, bol to darček; poviem len, že to nebolo až také zlé ako som čakala

Inferno: D. Brown
- moja prvá kniha od Browna, musím povedať, že ma fakt dostala, akoby aj nie, keď sa odohrávala vo Florencii a Benátkach 

Si len diabol: J. Alex
- jedna z veľmi mála detektívok ktoré som prečítala, mám radšej tie, ktoré sa odohrávajú v dávnejšej minulosti, dobe slúžok a chyžných a komorníkov a táto to spĺňala

Dejiny plné omylov: S. Weir
- tak toto je niečo z faktografickej literatúry, ktorú si tiež z času na čas rada prečítam

Denník blázna Michelangela: Cristofanelli
- ak máte radi umenie, rozhodne prečítať! autor vystihol Michelangelovu osobu znamenite, myslím, že som sa v ňom našla, sme si dosť podobní 

Putovanie v skriptóriu: P. Auster
- povinné čítanie do školy; najprv sa mi vôbec nepáčilo, no keď nám to vyučujúci objasnil, uznala som, že to má niečo do seba; ak ste o tom nepočuli, tak v skratke: muž zatvorený v miestnosti a nevie čo sa deje

Pokorenie: P. Roth
- ďalšie povinné čítanie, už záživnejšie, no tú tretiu časť autorovi jednoducho odpustiť nemôžem; ak nie ste homosexuál s bujnou fantáziou, neodporúčam čítať

Zlodeji bozkov: M. Monošová
- ďalší z darčekov, nezvyknem takéto veci čítať, no nakoniec to bol celkom príjemne strávený čas, typická oddychovka, navyše som je čítala počas tej najkrajšej jesene keď všetko hýri farbami usadená na kopci s tým najkrajším výhľadom pri západe slnka, no čo vám budem hovoriť! 

Cesta: C. McCarthy
- povinná literatúra, ktorá sa mi ale celkom páčila a zistila som, že goticizmus bude asi niečo pre mňa

Ako získavať priateľov a pôsobiť na ľudí: D. Carnegie
- takzvané "návody na život" nečítam, k tomuto som sa dostala náhodou a okrem toho, že mi spríjemnila cestu autobusom, som sa dozvedela pár užitočných trikov na medziľudské vzťahy

Útek z Benátok: G. Casanova
- k tomuto poviem len toľko, že keby väzenie dnes vyzeralo tak, ako v Benátkach v 18. stor., miera trestných činov by bola oveľa nižšia

No a čo: M. Zimková
- v jedno nedeľné popoludnie som pocítila nedostatok domácej literatúry, a tak som to hneď aj napravila

Miláčik: G. de Maupassant
- čerstvo dočítaná kniha; už nepoviem, aká je dnes zvrátená doba, pretože zvrátené to bolo vždy, konkrétne v opisovanom 19. stor. sa asi riadili heslom každý s každým

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Every comment makes my day!