sobota 31. mája 2014

O konci, ale hlavne začiatku.

Je to tu, vo štvrtok som sa oslobodila z osídel skúškového. Tento semester mi ubehol neskutočne rýchlo. Bolo to len včera čo som sa mi skončilo skúškové zimného semestra. Viem si aj dnes vybaviť ten slastný pocit, že som spravila všetky skúšky a čaká má dvojtýždňové voľno a už je tu aj koniec letného semestra. Nebola to však vôbec prechádzka ružovou záhradou, ako by sa mohlo zdať. Takmer počas celej tej doby som bola bez priateľa, mesiac som riešila preklad do súťaže (ktorá nakoniec nevyšla) a vyskúšala som si aj ozajstný preklad na zákazku. A to som mala 11 predmetov, z ktorých takmer na každý bolo treba každý týždeň vypracovávať preklady či iné úlohy. Mala som pocit, že v škole už aj bývam a hlava mi v noci klesala na bezútešných pár hodín. Vlastne ani neviem ako som to nakoniec zvládla s výsledkom na 6 Áčok. Spokojná však byť nemôžem, lebo jeden predmet budem musieť vďaka vyučujúcemu, ktorý sa rozhodol, že si z nás všetkých urobí pekný dobrý deň, prenášať. Alebo - vždy keď si už začínam myslieť, že tá škola vlastne ani nie je taká zlá, ako si zvyknem myslieť, zrazu ma tak vytočí, že mám chuť s tým celým skoncovať. Ách jo. Vo štvrtok som sa zo skúškovým rozlúčila patričným spôsobom, učením sa na poslednú skúšku do tretej rána a spánkom trvajúcim luxusné 2,5 hodinky.V autobuse sa mi krútila hlava a mala som problém ju držať vzpriamene. Keď som potom po príchode domov zaľahla, nezobudil by ma ani párom volov. Dospávala som predsa celý druhý ročník.


Teraz mám však pred sebou štvormesačné voľno a chuť:

- kúpiť si lacné víno, ísť za tmy na naše ihrisko, popíjať z fľaše a váľať sa po futbalovom trávniku, skákať, pobehovať, smiať sa a nestarať sa o nič
- sedieť vonku na lavičke dlho do noci a rozprávať sa o nesmrteľnosti červíka
- stanovať a pozerať sa v noci na hviezdy
- ísť sa s najlepšou kamarátkou kúpať k nádrži
- kresliť a objavovať v sebe nepoznané
- navštevovať výstavy, galérie, hvezdárne a umelecky sa vyžiť až do špikov kostí, až budem hovoriť: Nie, radšej knihu.
- prečítať všetko dosiaľ neprečítané a dlho odkladané
- vyfotiť všetky dosiaľ nevyfotené fotky

1 komentár:

Every comment makes my day!