piatok 11. júla 2014

O okamihoch, ktoré stoja za to.

Nebude to prekvapujúce, keď poviem, že môj chlap je opäť preč. To, že ma so sebou nevzal do krajiny ktorej jazyk študujem, mu odpustím, pretože dnes sa už vracia. Včera som si však naplánovala prechádzku s jeho kamarátom a musím povedať, že lepší čas sme si vybrať ani nemohli. Tento týždeň sa asi nevie rozhodnúť, v akom počasí sa bude niesť, a tak je jeden deň teplo na opaľovanie a na druhý sedím v izbe a na okno mi bičuje dážď. Obdivujem ľudí, ktorých náladu počasie neovplyvňuje. Ja keď sa ráno zobudím a zistím, že nesvieti slnko, poviem si, že to ani nemá cenu vstať (aj keď, samozrejme, že raz človek vstať musí tak či tak). Mojím najobľúbenejším citátom čo sa týka fotenia je tento: "Fotoaparát je nástroj, ktorý učí ľudí ako vidieť bez fotoaparátu." (Dorothea Lange) Nedávno som si uvedomila, že podľa neho žijem (aspoň teraz cez prázdniny, keď si to môžem dovoliť). Keď vidím, že vonku nie sú dobré svetelné podmienky na fotenie, ani ma to tam neťahá. Fotoaparát so sebou nosím vonku prakticky stále. Na svet pozerám už akoby cez hľadáčik - pohľadom hľadám veci (môjmu) oku lahodiace, ktoré stoja za to, aby boli zvečnené. Ale keď tak nad tým rozmýšľam, robím to tak vo všetkom. Vždy sa snažím na všetkom hľadať to dobré, pekné. Keď to nenachádzam, nemá to pre mňa cenu, nestojí mi to za pozornosť, za okamih, ktorý tomu venujem a počas ktorého sa snažím si to odfotiť aspoň do pamäte.

Táto prechádzka bola na takéto "okamihy, ktoré za to stoja" bohatá. Vonku bolo svetlo, ktoré sa nádherne rozlievalo po všetkom čo sa dalo. A takéto fotky mám aj najradšej - plné hrejivého svetla, ktoré zahreje do špikov kostí už pri prvom pohľade na ne.



3 komentáre:

  1. Ach, tiež závidím ľuďom, ktorých neovplyvňuje počasie (ak takí sú!). Príjemná atmosféra sála z fotiek, takéto svetlo mám tiež rada :) Hoci niekedy sa mi chce fotiť práve keď je "škaredé" počasie, tiež to má svoje čaro :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ten citát je krásný, pravdivý. :) Moc pěkné fotky, nejvíc se mi líbí ta třetí.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak citát už mam zapsaný v deníku :)) je výstižný. Nejhorší pro mě je, když někdy vidím spousty střípků, které bych fotoaparátem zvěčnila, ale nemám ho u sebe. Tvé fotky jsou opravdu hřejivé. Umíš jimi vykouzlit úsměv. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Every comment makes my day!