streda 20. augusta 2014

O Londýne II.

Na druhý deň sme mali v pláne dopoludnia nákupy na Oxford Street a popoludní British museum a Museum of London. O nákupoch som už písala tu, preto sa nebudem opakovať, nakúpili sme hlavne v Primarku, tak som sa tam však ponáhľala, že nemám ani fotku, haha. Inak, Oxford street sme mali na 20 min pešo, takže sme tam vlastne neplánovane boli každý deň. Briish Museum obsahuje všetko, čo sa im za celú svoju existenciu podarilo nakradnúť ostatným národom - artefakty z celého sveta. Síce to bolo múzeum skôr klasického štýlu, teda žiadne dotykové obrazovky a filmy, bolo to však preto, že by to bolo nazvyš, mali ste čo robiť, aby ste si stihli zbežne prebehnúť očami všetky exponáty. Múzeum teda malo čo ponúknuť, priznám sa, že sa mi nechcelo ísť do všetkých častí, mala som dosť už len z toho čo som videla. Keby som ale mala celý deň, pokojne si všetko prejdem, pretože históriu mám rada. Museum of London mapuje sociálnu a ekonomickú históriu Londýna od paleolitu do súčasnosti. Do tohto múzea som sa tešila najviac a nesklamalo. Čo sa mi na ňom páčilo asi najviac, bolo, že, na rozdiel od Natural History museum, bolo rozdelené pekne do častí chronologicky podľa rokov a išli ste z miestnosti do miestnosti, a nie ako v labyrinte. Na konci bola spravená celá ulica z 19. storočia, s obchodmi, do ktorých ste mohli nakuknúť - kancelária bankového úradníka, holičstvo, lekáreň, krajčírstvo, krčma... Múzeum malo neskutočnú atmosféru a človek, ktorý obľubuje doby minulé (=ja) sa tam cítil ako v raji. Obidve múzeá boli zadarmo. Z nich vám ukážem len niekoľko fotiek, nechcem, aby ste mi tu zaspali.




a už začína Oxford Street (a aj väčší výskyt Moslimiek na meter štvorcový ktoré kupujú veci, ktoré aj tak na verejnosti nosiť nemôžu)



vlastne, tá hnedá budova v strede, to je Primark



úžasný odkaz v kabínke Primarku



hra s názvom Nájdi na fotke bieleho



samozrejme, museli sme sa zastaviť aj v Starbuckse, kde si každý niečo dal okrem mňa; o nič som však neprišla, pretože povedali, že nič moc, je to skrátka jedna veľká reklama a tým to končí



stop nudným bežným fotkám budov, toto je, prosím pekne, British Museum



a takto to v ňom dnu vyzerá, ako niekde na námestí



aspoň takto mám odfotenú celú vstupnú halu múzea, alebo nevhodný objektív nie je výhovorka, fotograf sa vždy vynájde



túto knihu by som si odniesla domov keby nebola taká hrubááá



cítite to?


cítite to? II



vedľa tohto stál nápis: Please touch; kópia Rossetskej dosky, vďaka ktorej Champollion rozlúštil hieroglyfy alias jeden z prvých prekladateľských počinov


porovnajte: ten istý text v hieroglyfoch, inom staroegyptskom jazyku a v starogréčtine



originál sa mi pre davy podarilo zachytiť len takto



tí ázijci teda majú nápady na pózy




a tu už nám začína Museum of London, konkrétne reklama na expozíciu, ktorá sa začína, myslím, v októbri, ten popis je trefný, nebolo dňa v Londýne, aby sme o ňom niečo nepočuli/nevideli



Great fire of London, ktorý v roku 1666 zničil takmer celý Londýn, zomrelo však len pár ľudí, preto je dnes polovica Londýna tehlová



miniatúra mesta, ktorá simulovala požiar, hore nad tým to biele je obrazovka, na ktorej prebiehal film o tom veľkom londýnskom požiari a miniatúra sa v tme rozsvecovala podľa potreby



pohovor na šustra, neprešli sme...



ukážem vám len dve z miestností, toto je kancelária bankového úradníka



a toto holičstvo



aj dnes chcem chodiť takto!



niekdajší koč starostu Londýna



v metre


1. časť

napísala Rebeka

10 komentárov:

  1. Všetky tie múzeá, a navyše zadarmo, chcem hneď! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásné fotky, já jsem ještě nikdy v Londýně nebyla, ale doufám, že se tam brzy podívám. A když ne brzy, tak aspoň někdy :)

    Lucieswlife

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jak já Londýn miluju! Byla jsem tam jednou, jen na 3 dny, takže jsem neviděla vše a hlavně v rychlosti...

    Zvu tě na mou giveaway: http://talktomymoustache.blogspot.cz/2014/08/tights-giveaway.html :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nádherné fotky! Ten Londýn ti závidím, chcela by som tam raz ísť. Dá sa tam spraviť množstvo zaujímavých fotiek :)

    Máš super blog!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jé, tolik nádherných fotek, Starbucks bych si dala taky :)
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nádherné fotky! :) To múzeum muselo byť naozaj veľmi zaujímavé :)
    Náhodou, Starbucks je skvelý! ♥♥

    31shadesofaubergine

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zajímavé fotky:))
    www.andreykab.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ešte som v Londýne nebola :/ ale plánujem :)
    Pozývam ťa na moju giveaway, kde môžeš vyhrať 10 skvelých produktov :)BellesFleurs

    OdpovedaťOdstrániť
  9. skvěle zachycená Londýn :) dobrá práce.

    OdpovedaťOdstrániť

Every comment makes my day!