streda 27. augusta 2014

O Londýne III.

Tretí deň sme mali na programe dopoludnia Natural History Museum a popoludní Buckingham Palace, St. James´ Park, Big Ben, Westminster Palace, Westminster Abbey, Downing Street a Trafalgar Square s National Gallery - jedným slovom: mali sme toho veľa, a tak to aj dopadlo. Večer, po tom, čo som vyšla z galérie som mala pocit, že už neurobím ani krok, ale ostatní prišli oddýchnutí z pivka, takže sme sa, samozrejme, hneď hrnuli "domov". U mňa však práve, keď sme po ceste náhodou natrafili aj na China Town, ktoré sme prvý deň nájsť nevedeli, nastala kríza chodenia. Určite poznáte ten pocit, keď ste nahnevaní na celý svet a každému koho vidíte by ste najradšej vyškrabali oči. Tak na mňa to prišlo vtedy. Bola som taká vyčerpaná, že som už nevládala ani rozprávať a odmietala som všetko, čo neobsahovalo možnosť sedenia. Tak sme sa nahrnuli do Subway-u, kde sa mi po tom, čo predavač priateľovi pochválil priateľku, nálada zlepšiť musela.

Natural History Museum som už spomínala. Tak ako vo zvyšku, aj tu je vstup zdarma. Na tomto prírodovedeckom múzeu som najviac ocenila budovu ako z Harryho Pottera, to však bolo všetko. Mňa vypchaté zvieratá a šutre veľmi nezaujímajú, aj preto som si pozrela len jednu malú časť a následne sa rozhodla, že si kým si ostatní pozrú zvyšok, ja ich počkám vo vestibule (a vďakabohu za to! viď vyššie). Potom sme sa už spolu vydali ku Buckinghamskému palácu. Po sklamaní z parkov prišlo sklamanie ďalšie: pred palácom tí svetoznámi vojaci v červených kabátoch a čiernej medvedej čiapke jednoducho neboli!!! Potom sme si boli na chvíľu oddýchnuť v St. James´ Parku, ktorý je hneď pred palácom (klasika - ostatní oddychovali, ja som behala a fotila). Nato sme pokračovali k Big Benu (ktorý je 1 z 5 veží Westminsterského Paláca, inak parlamentu, a správne sa volá Elizabeth Tower a obsahuje Great Bell of Westminster, ktorý prezývajú Big Ben - správne je to teda len zvon, dnes sa tak už označuje celá veža), Westminsterskému Palácu (parlamentu) a opátstvu (ktorých fotky nemám, lebo objektív). Odtiaľ sme sa vrátili k Downing street, kde sme vedeli, že tie slávne dvere neuvidíme, lebo už pár rokov je celá ulica kvôli bezpečnosti verejnosti neprístupná, ale čo už. Pokračovali sme do cieľovej stanice, ktorou bolo Trafalgarské námestie s Nelsonovým stĺpom a National Gallery. Chcela som povedať, NATIONAL GALLERY! Bol to skvost (ktorý je okrem toho aj zadarmo)! Moja duša, ktorá má vyčlenené malé miesto určené umeniu, plesala. Cezanne, Renoir, Rembrandt, Botticelli, da Vinci, Michelangelo, Tizian. Napísala som si aj umelcov, ktorí ma obzvlášť zaujali (Moroni, Rosa, Bellotto, Guardi, Hogarth, Pissarro, Sisley a Monetova Temža). Jediná vec ma mrzela, a to, že Turnera, na ktorého som sa tešila, som naživo nevidela, keďže v miestnosti, v ktorej sa nachádzal, sa práve odohrával filharmonický koncert. To však bolo jediné mínus, a keď sa v Londýne ocitnem ešte raz, do tejto galérie sa zatvorím na celý deň a budem si búchať hlavu o stenu prečo ja maľovať neviem (alebo celkovo nemám žiadne umelecké nadanie).



ráno sa nám z okna ponúkali neoceniteľné výhľady, čo vám budem hovoriť



a začína Hyde Park! šli sme ním každý deň, tentokrát som si ho však prvýkrát odfotila



áno, vidíte dobre, toto je Hyde Park s anglickým trávnikom



dobre, Hyde park má aj krajšie miesta, jazero Serpentine



Albert Memorial, pamätník, ktorý dala postaviť kráľovná Viktória svojmu manželovi Albertovi po jeho smrti



sukňa jednej návštevníčky Natural History Museum; presne tí pajkovia nám pred Buckinghamským palácom chýbali



užite si tri fotky, ktoré z tohto múzea mám; konkrétne toto je hlava kostry obrovského dinosaura, ktorý zdobí vestibul múzea



Victoria Memorial zozadu



Buckínghamský Palác...



... a pred ním jediný vojak, aj ten za mrežami



z diaľky je vidno už aj London Eye



Victoria Memorial zospodu



a konečne Victoria Memorial aj spredu



rovno kráľovnej pod oknom a turistom z celého sveta na oku leží obnažený mladík na "kráľovskom anglickom trávniku" 



a sme v St. James´ Parku



britský kravaťák si príde rovno z kancelárie sadnúť do parku na trávu 



pojazdná cukráreň



a konečne po troch dňoch v Londýne vidíme Temžu! vľavo: okrídlenec z mäsa a kostí nad Temžou



vľavo: okrídlenec z kovu nad Temžou



v pozadí Trafalgar Square - Nelson´s Column a National Gallery



príšery pred galériou



akoby som neprišla do Londýna kŕmiť holuby!



galéria moja ľúbená (fotiť sa tam však nemohlo, preto vám fotky zvnútra ukázať nemôžem)




I. časť
II. časť

napísala Rebeka

2 komentáre:

Every comment makes my day!