streda 14. decembra 2016

O roadtripe po Francúzsku #3 (Chinon)

Prvý deň roadtripu som zaspávala a druhý deň vstávala v tom najčarovnejšom dome! Celý pobyt tu obdivujem krásne francúzske domy zvonku a v Chinone som konečne mala možnosť sa do jedného pozrieť aj zvnútra. Bol trojsposchodový, mal uzučký špinavý zadný dvor, okenice, starý nábytok, americkú kuchyňu, točité drevené schody, ktoré praskali keď ste po nich chodili (!!!), kozub v každej miestnosti. A od prvého okamihu, ako som doňho v ten večer vošla, som sa doňho zamilovala! Keby som si pred spaním bola čítala Zolu či Maupassanta, nikto by ma nepresvedčil o tom, že nie je 19. storočie. Na konci článku sú len dve fotky (tých schodov samozrejme), ale dom je tu (aj keď z tých fotiek atmosféru rozhodne nezažijete). 

Čo sa týka mestečka Chinon, nestihli sme si ho prejsť tak dobre ako predchádzajúci deň Saumur, ale z toho čo sme videli, ho môžem len odporučiť. Lenže tak ako aj v Saumure, aj tu je hlavnou atrakciou stredoveký zámok, ktorý sme si pozreli aj zvnútra. Nádvorie hradu je pekné, no ten výhľad je niečo. Nám ho však dosť skazila hmla. Vo vnútri sa ešte nachádzajú rôzne projekcie, tematicky zariadené miestnosti a bohatá ukážka dobových šiat zámockých paní. 

A ako som už spomínala, väčšinu výletu sme mali zamračené a zo začiatku aj husté hmly, preto fotky vyzerajú tak smutne. A ostrosť pevnej päťdesiatky a hmla fakt neidú dokopy.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Every comment makes my day!